Ihana reissu Viroon, Muhun saarelle Tihusen ratsastusmaatilalle. Sääkin suosi ja lämmintä riitti päivisin aina 20 asteeseen asti. Tähän alkuun yksi kuva sunnuntaiaamulta, kun hevoset tuodaan vapaana yölaitumelta päivälaitumelle :) Kuvaaja minä kännykällä.

Laivalla ensin aamutuimaan Tallinnaan, mistä oli meidän porukalle järjestetty minibussikuljetus. Kaupan kautta siis matkaan, joka kesti noin 2 tuntia. Sen jälkeen autolautalla yli Muhun saarelle. Ohessa pari lautalta menomatkalla otettua kuvaa. Nämäkin kuvattu minun kännykälläni.

Perillä majoitustilat ja ruokatilat olivat samassa talossa. Ruoka oli muuten erityisen hyvää. Mieleen jäivät erityisen hyvä Muhun leipä sekä nokkahauet (joilla oli vihreät ruodot).

Ruokailutilat myös sisältä:

Ensimmäisenä päivänä ehdimme ratsastamaan 2 tunnin maastolenkin. Lenkki suuntautui meren rantaan ja pääsimme heppojen kanssa kahlaamaan myös meressä, ihanuutta :) Minulla oli ratsuna 7 -vuotias Viona tamma, jota käytetään myös valjakkoajossa. Pari mukavaa laukkapätkääkin löytyi reitiltä.  Vaellukset ratsastettiin kahdessa ryhmässä. Seuraavat kuvat on ottanut Ella Hanhilahti.

Kahden tunnin maaston jälkeen minä ja ratsuni Viona ;)

Seuraavana päivänä lähdimme heti aamupalan jälkeen 5 tunnin vaellukselle. Maisemat olivat kyllä todella upeita. Pari mukavan pitkää laukkapätkääkin mentiin, joskin pääasiassa hitaampaa ja matkaavoittavaa laukkaa. Ainoastaa kotimatkan lopussa päästiin yksi  pelto laukkaamaan täysilläkin. Minulla oli vaelluksella sama Viona heppa.

Puolessa välissä pidettiin piknik -tauko ja myös hepat pääsivät lepäämään ja juomaan.

Viiden tunni vaelluksen jälkeen pääsin vielä ihanaan puolen tunnin hierontaan ja sitten illalliselle.

Sunnuntaiaamuna ehdittiin vielä ennen kotimatkan alkua tekemään 2 tunnin maasto. Meidän ryhmän vetäjä veikin aivan ihanan laukkamaaston. Laukattiin kuutisen kertaa ja pari kertaa pystyi päästelemään ihan täysillä. Minulla oli ratsuna 4 -vuotias erittäin reipas ruuna nimeltä Reset. Hyvin oli Reset koulutettu, hiukan kyllä jarrut olivat vielä asentamatta ;)

Upea aamu-usva lauantaiaamuna.

Ei auta mikään, pakko päästä ensi vuonna uudelleen! Kiitos Hannelelle reissun järjestämisestä ja koko porukalle hauskasta reissuseurasta (posket oli välillä kipeät nauramisesta).