Otinkin loppujen lopuksi Frodon hakutreeneihin. Oltiin kisaradalla, jossa upeita umpparipiiloja ja ratakin valmiiksi mitattu :) Frodolle tehtiin valmis avlouokan rata, ilmaisu kiintorullalla ja otettiin aika. Minä tiesin kyllä missä maalimiehet ovat ja maalimiehet palkkasivat, kun saivat minulta luvan. Myös minä palkkasin Frodoa namilla hyvistä tyhjistä. Lunta oli jonkin verran eikä juuri tuullut. Kaikki ukot olivat valmiina radalla.

Ensimmäinen lähetys oikealle ja Frodo lähti todella suoraan ja hienosti etukulmaan. Sen jälkeen lähti kaartamaan rataa eteenpäin ja noin 30 askelta etukulmasta oli täysumppariroskiksessa ukko. Rulla tuli hienosti rataa eteenpäin (Frodo kyllä pudotti rullan suustaan kun tuli keskilinjalle). Näytölle mentiin vauhdilla ja minä juoksin narussa kiinni, kuten kisoissa. Luvalla maalimies palkkasi nameilla. Frodo irti keskilinjalle.

Sitten lähetys vasemmalle. Minua kovasti jännitti tekeekö valeen, sillä etukulman umpparikaivossa oli ollut ukko edelliselle koiralle. Nyt kaivo oli tietysti auki. Frodo lähti hyvin ja kaarsi kaivolle. Palasi sitten keskilinjalle ilman rullaa (JEE, JEE). Minulta palkaksi hyvästä tyhjästä kehut ja nami.

Sitten lähetys oikealle. Frodo teki hyvän kokoisen laatikon, mutta olisi saanut hiukan syvemmän tehdä. Hyväksyin kuitenkin tämän tyhjän.

Sitten lähetys vasemmalle. Frodo lähti todella hyvin ja upposi heti syvälle. Tekikin oikein hyvän laatikon ja "yksiö" umpparista oli löytynyt ukko ja rulla tuli vauhdilla. Jälleen pudotti rullan kun tuli keskilinjalle. Näytölle lähdettiin vauhdilla ja juuri ennen piiloa minä tietysti kaaduin, no onneksi olin niin lähellä, että sain huudettua maalimiehelle luvan palkata kun koira tulee ja päästin Frodon juoksemaan vapaasti lopun matkan.

Seuraavaksi lähetys oikealle ja taas ihan hyvän kokoinen tyhjä muuten, mutta syvyyttä jäi tästäkin. Hyväksyin kuitenkin.

Sitten lähetys vasemmalle ja Frodo jälleen upposi loistavasti. Eteni hienosti takalinjaa ja ison ojan yli. Takakulmasta löytyi isojen renkaiden keskeltä ukko ja rulla tuli todella hyvin radan takalinjaa pitkin keskilinjalle. Jälleen minä roikuin narussa ukolle asti ja palkaksi taistelut ukon kanssa. Frodo saikin sitten leikkiä ja taistella repuille asti.

Aikaa kului kaikkiaan hiukan vajaa 12 minuuttia, ei paha! Palkkaamiseen mennyt aika kuluu kisassakin, kun siellä maalimiehellä otetaan perusasentoa ja odotellaan tuomaria ym.

Erittäin tyytyväinen olin siihen, että Frodo ei tehnyt valeita vaikka alueella oli monta käytettyä ja käyttämätöntä umpipiiloa. Kävi kyllä nämä käytetyt tsekkaamassa tarkkaan, mutta ei tehnyt valeita :))

Ensi treeneihin otetaan ilmasutreeniä irtorullilla ja palkkaan rullan tuomiesesta käteen asti. Nyt täytyy panostaa siihen, että se rulla ei putoa suusta heti, kun Frodo tulee keskilinjalla mua kohden. Sinällään kerkiän kyllä hyväksymään ilmaisun ja se on kisoissa ok, mutta jos rupeaa vielä pidemmällä sitä pudottmaan niin sitten ollaan hukassa. Elikä tehotreeniä ilmasuun!!