Tänään aamuruualla tehtiin taas paikkamakuutreeniä. Ruokakippo jätettiin eteiseen ulko-ovi auki ja mentiin alapihalle. Hessu paikkamakuuseen ja minä koemaisesti suoraan piiloon auton taakse (sain hyvin tirkisteltyä lasin läpi, mitä Hebe puuhaili). Välimatka oli noin 16 metriä. Hessu oli suht rauhallinen katseli kyllä matalalla lentäneen linnun menoa ja välillä pää kääntyili ja haisteli ilmaa. Pariin kertaan laski pään maahan ja makasi ihan rauhassa. Laskin mielessäni hitaasti 60:neen kolme kertaa ja tulin piilosta, kun Hessu makasi pää maassa. Palasin 6 metriä Hessun taakse, seisoin siellä hetken, sitten sivulle ja vapautus "ole hyvä". Hebe sitten kirmasi sisälle syömään.

Eilenkin tehtiin aamulla paikkamakuu, niin että olin piilossa, mutta ruokakippo oli lähempänä. Iltaruualla eilen kaukon vaihdot maasta- istu-maahan-istu. Tuo jälkimmäinen istu tuottaa tuskaa, joten olen nyt vapauttanut syömään välillä ensimmäisestä istumisesta ja välillä toisesta. Maahan menot on nykyään Hessulla todella varmat.

Kotihyppyesteen vieressä niitä istumisia. Saatiin jo pariin otteeseen niin, että Hessu istui pelkästä suullisesta käskystä, eli minä peruutin ja Hessu oli tulossa edestä mua kohden ja sitten käsky "istu" ja nami palkaksi. Usein Hebe pyrkii sivulle, mutta rupeaa jo vähän hiffaamaan, että istua voi muuallakin :) Kertaalleen hyppy esteen yli käsiapu ja käsky istu ja sitten palkka lensi Hessun pään yli.

Istumatreeniä täytyy tehdä taas tänään. Eniten AVO -liikkeissä tuntuu nyt olevan haastetta hypyn takana istumisessa sekä kaukoissa, jotka vielä alkutekijöissään. Tänään voisi istumistreenin ja kaukotreenin lisäksi tehdä tunnaria.