Eilisen olin Frodon kanssa Tuusulassa tottista treenaamassa. Treenattiin sisätiloissa.

Alkuun otin Frodon paikallamakuuseen ja menin itse piiloon toiseen huoneeseen. Videolta katsottiin myöhemmin ja oikein kauniisti Frodo pysyikin. Aika oli lyhyt, mutta hyvä niin, sillä tällainen paikka oli ihan uusi kokemus Frodolle. Palkkasin Frodon maahan nameja syötellen.

Sitten olikin ensimmäisenä Frodon tottisosuus. Seuraaminen oli väljää, ei kontaktia ja totaalisen surkeaa. Todella upeasti Frodo seurasi kyllä kolme asekelta eteen, sivuille ja taakse. Pitkillä seuraamismatkoilla Frodoa kiinnosti enempi haistella mattoa ja haahuilla muutenkin. Videolta paljastui sitten minulle myös se, että tuijotan Frodoa todella tuimasti ja varsinkin jos se jätättää niin mun tuijotuksen voimasta varmasti jätättää vielä enempi...

Nouto muuten ok, mutta teki ihmeellisen kiemuran ennen kapulan luovuttamista (ilmeisesti väisti minua). Luovutukset ok. Tein vielä sellaisen noudon, että jätin kapulan meidän väliin ja sen Frodo toikin suoraan ja hiukan vauhdikkaammin.

Jäävät liikkeet kaikki kolme (istu, maahan ja seiso) Frodo tekee hyvin, mutta seuraaminen ennen liikkeitä surkeaa. Luokse tulo ihan ok ja lopuksi eteenmeno, joka oli hyvä.

Treenasin Frodon kanssa vielä yksikseni toisessa huoneessa kaukokäskyjä ja ne meni ihan kivasti vieraasta paikasta ja Frodon ihmettelemästä matosta huolimatta.

Tultiin vielä neljän muun koirakon kanssa harjoittelemaan ilmoittautumista kahdelle "tuomarille" ja ne meni ihan ok.

Videoinnista oli se hyöty, että se muistutti taas siitä että minä en saa tuijottaa koiraan "tuimasti" vaan katse suoraan eteenpäin.