Eilen Heben aamutokojen jälkeen kävin tekemässä kalliolle ruudun valmiiksi. Ainakin kaikki mun hajuvanat olivat  haihtuneet (mulle joku kouluttaja opetti, että ei saisi tehdä omia hajuvanoja koiralle valmiiksi ja pitäisi tietysti päästä treenaamaan muiden tekemiä ruutuja mahdollisimman paljon), kun vasta iltapäivällä mentiin sitä tekemään (oli ihan mielettömän kuuma ja aurinko porotti). En näyttänyt Hessulle paikkaa kädellä lainkaan. Alkuun lähempää lähetyksiä ja menikin yllättävän hyvin. Ei tainnut Hessu kuin kerran ajautua sivuun. Tehtiin eri puolilta ruutua ja myös pitkältä juoksuja suoraan ruutuun missä namit valmiina (namit eivät näkyneet sinne lähetyskohtaan). Ihan tyytyväinen olin ruutuun :)

Tämän jälkeen tehtiin liikkeestä istumista. Ensin namin kanssa Ninan neuvon mukaan ja pari kertaa ilman namia, mutta käden heilautus apuna. Kertaalleen tein liikkeen kokonaisuudessa, muuten palkka heti kun istui.

Iltaruualla Hessu teki maasta-seiso-maahan, onnistui neljännellä yrittämällä ja siitä vapautus ruokakupille. Minä edelleen Hessun vierellä tai ihan edessä (niin että näen ettei takajalat liiku yhtään). 

Muuten Hessu lökötteli pihalla varjossa kokopäivän, paitsi lenkkien ajan. Aamulenkillä tulikin vastaan joku iso vieras koira mutkan takaa. Ensin näkyi vain koira, sitten onneksi joku narukin, jossa tuli ihminen perässä :) Molemmat koirat nostivat kamalan rähinän (ja minä meinasin olla mun sandaaleilla nenälläni...oli kyllä todella huonot lenkkeilykengät, mutta ei pitänyt menneä niin pitkälle lenkille...). Komensin sitten Hessun istumaan (vaati kolme käskyä, että uskoi) ja sain putsattua sandaaleista hiekat. Että mua ottaa päähän, kun Hessu pääsee rähisemään. Viimeksi meni niin hienosti, kun ennakoin tulevan koiran ja laitoin Heben tiensivuun paikkamakuuseen, siinähän se pysyi ihan hiljaa. Täytyy itse tsempata ettei tule noita yllätyksiä, jotenkin sitä vaan tossa kotikylällä laahustaa menemään omissa mietteissään, kun ei siellä koskaan tuu ketään vastaankaan...

Milo ja Frodo olivat myös eilisen päivän ulkona, mutta niillä lenkit oli lyhempiä. Pitäisi ehkä ottaa Milo Hessun kanssa ainakin yhdelle pitemmille lenkille päivittäin, sillä Milo on nyt kulkenut tosi hyvin hieroja Marin käynnin jälkeen.