Eilen oli Frodolla hakutreenit ja paneuduimme rullan tuontiin ihan minulle asti. Elikä aloitettiin ilmasutyylisellä treenillä.

Ensimmäinen ukko noin 5 metrin päässä lähetyspaikasta irtorullan kanssa. Frodon lähetin "äijä" käskyllä, kuten aina ukkoja etsiessä. Toi rullan täysillä ja heitti sen maahan (ja oli lähdössä takaisin ukolle). Odoteltiin, että nostaa rullan (avitin vähän liikkumalla itse rullan toiselle puolelle). Lopulta nosti rullan minulle ja minulta kehuja ja namia. Palkkaamisen aikana ukko tuli pois.

Sitten samanlainen vastakkaiselle puolelle. Tämä meni lähes saman kaavan mukaan, mutta nosti kyllä rullan hiukan nopeammin.

Kolmas tuli hienosti tiiviisti mun eteen ja käskyllä irrotus rullasta ja mahtipalkat.

Neljäs tuli vieläkin tiiviimmin mun eteen ja käskystä irrotus ja mahtipalkat.

Sitten lähetys itse hakualueelle oikealle. Frodo teki "piikkipiston" etukulmaan ja tuli takaisin. Uusi lähetys ja kunnon etsimisen jälkeen löytyi ukko takalinjalta noin 40 askelta etukulmasta aluetta eteenpäin. Ukolla suorapalkka, ensin grillattua kanaa ja sitten kunnon taistelut. Tällä kertaa Frodo taisteli ihan intona, eikä olisi lopettanut laisinkaan. Sai viedä lelun autolle asti.

Tämä oli ihan mahtavan hyvä treeni ja Frodokin ihan innoissaan. Otetaan varmaan seuraava treeni samanlainen ja sitten kun rulla ei enää laisinkaan putoa pääsee näytölle ja palkka ukolta. Saatan kuitenkin jatkossakin aina välillä palkata siitä rullan tuonnista minulle, mutta Frodo ei koskaan tiedä tuleeko minulta mitään palkkaa, vaiko vasta ukolta. Uskon, että tämä auttaa siihen, että rulla tuodaan jatkossa kunnolla minulle asti, eikä sitä heitellä pitkin mäkiä.

Kaatosade ja ukkonenkin alkoi juuri sopivasti, kun treenit loppuivat