Innostuimpa nyt aamulla tekemään molemmille esineruudun. En tehnyt ihan "kotimetsään" vaan hiukan syvemmälle. Maasto oli suht. aukeaa ja kasvoi mäntyä. Alueella isoja kiviä ja kallio nousi hiukan takareunaa kohden. Mutta sellainen maasto, että pystyin näkemään koirien työskentelyn. Tallasin kisaruudun mittasen esineruudun ja kolme esinettä oli molemmilla niin että vasemmassa takakulmassa kaatuneen puun alla peukalon kokoinen pehmonalle. Keskellä kahden kiven välissä pienen pieni lasten nahkahanska ja oikeassa etukulmassa pienen kuusen alla pieni lasten kenkä.

Frodo

Frodolle voittajaluokan esineruutu, ei palkkaa välillä. Vasta viimeisen esineen jälkeen lempikongo lentää palkaksi.

Lähetin Frodon ensin hiukan keskikohdan vasemmalta puolelta ja Frodo toi välittömästi keskellä olleen hanskan. Upea luovutus ja odotin suht. pitkään ennen esineen ottamista Frodon suusta. Seuraavaksi lähetin lähempäätä vasenta etureunaa. Tällä pistolla Frodo toi takakulman pikkunallen, luovutus jälleen erinomainen. Viimeiseksi lähetin hiukan keskikohdasta oikeaan etukulmaan päin. Frodo lähti taas täysillä ja juoksi ensin oikeaan takakulmaan ja tuli nenä ylhäällä siksakaten aluetta minua kohti ja oli lähes keskilinjalla, kun sai hajun ja nosti sen oikean etukulman kengän. Jälleen erinomainen luovutus. Sitten peuhattiin kongon kanssa samalla kun vietiin Milolle esineet. Kelloa ei minulla ollut, mutta aikaa ei kyllä mennyt kuin hetki. Elikä aivan mahtava suoritus. Frodo on kyllä aivan valmis voittajaluokan esineruutuun :) Saataispa vaan ne muutkin osuudet edes avoluokan tasolle.

Milo

Milon lähetin ensimmäiselle pistolle suht. samasta kohdasta kuin Frodon eli hiukan keskikohdan vasemmalta puolelta. Milo lähti oikein hyvin ja nosti ekalla sen oikean etukulman kengän. Toi sen vauhdilla minulle, mutta pudotti eteen. Nosti esinettä ehkä neljä kertaa, mutta aina pudotti. Olin ihan paikallaan ja lopulta malttoi istua eteen ja pitää esinettä suussa sen ajan että sain sen otettua. Sitten pelattiin kongolla.

Pienen pelin jälkeen otin kongon pois ja lähetin Milon uudelleen lähempää vasempaa etukulmaa, lähti taas todella innoissaan ja nenä pystyssä (miksi se nenä ei pysy hakumetsässä pystyssä??) ja nosti keskellä olleen esineen ja toi reippaasti minulle. Nyt malttoi istua mun eteen, mutta sitten pudotti esineen. Nosti ja nyt malttoi pitää niin, että sain otettua sen suusta. Palkaksi kongopeliä ja lopetettiin tähän.

Pelattiin kongolla kun lähdin keräilemään merkkejä ja sitä viimeistä esinettä. Milo loikki mun edellä kongo suussa ja haistoi sen viimeisen esineen. Meni esineelle ja pudotti kongon sen viereen ja katsoi minua ihmeissään. Sanoin että "hieno". Sitten Milo otti kongon suuhun ja toi sen minulle ja ryntäsi hakemaan pikkunallen. Tällä kertaa nalle tuli kerralla käteen asti (hyvä). Milo sai taas kongon palkaksi ja pelattiin sillä kotiin asti. Oikein hyvä oli tämä Milonkin esineruutu. Osaa käyttää nenäänsä ja tykkää tuoda esineitä minulle. Täytyy kotona treenata kaikilla leluilla ym. että malttaa pitää sitä esinettä minun edessäni. Sehän auttanee samalla siihen rullanpudotusongelmaan ilmasuissa.

Oikein hyvä esineruututreeni molemmille ja olivat aivan innoissaan. Kyllä tässä varmaan omakin kunto nousee, kun hikipäässä tallailee ympäri metsää ;)