Treeneissä on nyt keskitytty ruutuun. Ollaan tehty eripuolilla kotipihaa pari kertaa päivässä ruutuun lähetyksiä. Olen lähettänyt noin puolesta matkasta Heben ruutuun ja kun on oikeassa kohdassa takareunalla niin "hyvä" ja pallon heitto ruudun yli. Pari kertaa olen vaatinut myös seisomisen. Tämä tuntuu toimivan ainakin siinä mielessä, että ei jää enää ruudun etureunaan. Jatketaan vielä tätä jonkin aikaa ja sitten maahan menoja mukaan.

Kaukoissa on tehty seiso - maahan (mielellään niin, että etujalat siirtyvät hieman taaksepäin) ja heti namipalkan heitto Hessun taakse. Toistoja useitakin, mutta jokaisesta palkka. Samaa tehty myös seiso - istu liikkeen kanssa (myös tässä etujalkojen pitää siirtyä taaksepäin).

Luoksetuloa on tehty edelleen minut kiertämällä, eli Hessulle jätetään takapalkka, kutsun sitä ja minut kiertämällä pääsee suoraan palkalle (tähän on nyt saatu lisää vauhtia). Toisinaan kesken minua kohden tullessa (kovassa vauhdissa) sanonkin "vapaa" jolloin tekee loistavan pysähdyksen ennenkuin kääntyy takaisin. Tätä jatketaan nyt myös edelleen ja pidennetään myös välimatkaa. Vähitellen käsky mukaan. 

Hiukan tehty myös istumista minun edessä kun peruutan tai selän minun selän takana. Tätä pitää tehdä nyt lisää, ettei taas unohdu. 

Lapsilla alkoi eilen kesäloma :) Pari kesäratsastustuntiakin olen varannut, kun vakitunnit loppuivat kesäksi. Pitäisi vielä varata lisää ja vaikka joku 2 h maasto olisi kiva.