Torstaina oli jälleen vuorossa Milon "räyhätreenit". Milon ensimmäinen osuus aloitettiin sillä, että meidän auton takaluukun edessä oli toinen koirakko ja Milo piti saada haukkumatta ulos autosta. Ensimmäisellä kerralla haukkui heti kun oli hypännyt ulos autosata. Ei kun välittömästi takaisin autoon. Tähän väliin otettiin toisen koiran treenit. Sitten uudestaan Milo ulos autosta ja taas haukkui, mutta hiukan vähemmän. Taas välittömästi takaisin autoon. Tässä vaiheessa mä olisin jo luovuttanut, mutta ohjaaja sekä muut treenajaat sanoivat, että selvästi se nyt jo "mietti" sitä haukkumista. No sitten Milo kolmannen kerran ulos autosta ja nyt se mietti enempi ja haukkui kerran ja takaisin autoon. Sitten neljännellä se oli miettinyt enemmän ja autosta hypätessään tuli tiiviisti mun vierelle ja oli hiiren hiljaa (sen ilme sanoi, että nyt tehdään, nyt tehdään, mä oon ihan hiljaa....). Hiljaa olosta namit ja kehut. Sitten treenattiin pari hyvää kisailmoittautumista ja Milo takaisin autoon. Seuraavalla kerralla Milo tuli hienosti ja hiljaa ulos autosta, Milo kiinnitettiin mun vyötärölle vyöllä ja mulla siis kädet vapaana enkä päässyt nykimään ja sähläämään hihnan kanssa. Toisen koiran ohitukset meni suorastaan loistavasti, kun Milo sai itse määritellä etäisyyden minusta se oli tosi tarkkana ja haki kokoajan itse kontaktia. Läheltä kun mentiin toista koiraa ohi niin Milo sitä kyllä katsoi, mutta käänsi heti katseensa muhun ja tuli ihan vierelle hakemaan kehuja ja namia. Ainoastaan kerran Milo veti tässä hihnassa ja mun pysähtyminen riitti (ilman mitään käskyjä) ja Milo palasi kauniisti sivulle. Tätä tehtiin meloisen pitkään ja sitten Milo sai kovasti kehuja ja autoon. Olipas hyvä treeni ja mukavaa että onnistui näin hyvin :))

Tänään menen kuuntelemaan EPK:n järkkäämän eläinlääkärin luennon ja keskustelutilaisuuden antidopingista ja ravintolisistä ja sen perään vietetäänkin EPK:n pikkujoulut :) Koirille tiedossa vaan lenkkiä, muuten lepopäivä ja huomenna Frodon maneesitokot.

Ai niin olen nyt jonkin aikaa vaatinut Milolta parin metrin päästä kaukokäskyjä, eli maasta - istu - maahan - istu jne. vaihtelevia määriä ennen kun se saa ruokaa. Menee jo tosi kivasti :)