Treenattiin minulle ja Frodolle aivan uudella hakuradalla. Frodolle tallattiin avo -luokan kisarata, kolmella ukolla irtorullailmaisut, minä juoksin mukana näytöille ja otettiin aika. Frodolla ei kiintorullaa. Maasto oli erittäin vaihtelevaa ja tosi raskas.

Ensimmäinen pisto vasemmalle etukulmaan (Frodo ei käynyt aivan etukulmassa, mutta en pitänyt sitä pahana mokana, sillä tuuli vaakasuoraan vasemmalta ja Frodo kyllä haistoi, ettei siellä ollut ketään). Frodo teki siis oikein hyvän tyhjän laatikon ja palasi innosta puhkuen keskilinjalle kun kutsuin. Tyhjältä palkaksi vain kehut.

Toinen pisto oikealle etukulmaan. Tämän puolen tyhjä laatikko oli vieläkin parempi kuin vasemmalle (tsekkasi etukulman paremmin). Taas palkaksi kehut.

Muistin myös itse edetä reippaasti keskilinjalla (laskin 20 askelparia). Sitten lähetys vasemmalle ja Frodo upposi oikein hyvin ja löysikin viidestäkympistä kallion halkeamasta ukon. Irtorullan pudottin mun jalkoihin, nosti mulle käteen käskystä. Näytölle mentiin reippaasti ja palkaksi pari makkaran palaa.

Sitten oikealle lähetys. Taas oikein hyvä tyhjä pisto. Tyhjästä palkaksi kehuja.

Taas muistin edetä keskilinjalla tehokkaasti ;) Frodon tyhjät laatikotkin olivat koko treenin aika leveitä, joten eteneminen oli ihan luontevaa.

Vasemmalle lähetys. Lähetyskohdassa todella jyrkkä kalliorinne. Frodo ei olisi halunnut mennä,mutta määrätietosesti lähetin sitä samasta kohdasta aina uudelleen ja neljännellä upposi jyrkännettä ihan suoraan kallion päälle ja tuli rullan kanssa (ukko oli kallion päällä kalliokolossa suojaverkon alla). Frodo toi rullan hyvin jyrkännettä suoraan alas, pudotti rullan mun jaloille. Käskystä nosti mulle käteen. Näytölle mentiin hyvin ja minä läähätin perässä. Palkkana maalimiehellä makkarat.

Sitten lähetys oikealle Frodo teki ensin ihan liian matalan tyhjän ja kutsuin takaisin. Toisella lähetyksellä lähti paremmin ja upposi syvälle aivan todella korkean kallion laelle. Ukko löytyi takakulmasta ja rulla tuli TODELLA jyrkkää alamäkeä hienosti. Vaikkakin pudotti taas mun varpaille rullan, mutta nosti käskystä. Sitten lähdettiin näytölle. Frodo vei näytölle suorinta tietä ihan pystysuoraa kallion rinnettä. Raahauduin perässä nelinkontin, lopulta oli pakko luovuttaa ja päästin Frodon juoksemaan loppumatkan itse. Pääsin kuitenkin minäkin lopulta kontaten perässä. Palkaksi ukolta nakit ja minulta extrapalkkana lelu ja taistelut. Frodo leikkikin sitten ihan autolle asti.

Aikakin riitti (taisi peräti 1 minuutti vielä jäädäkin). Erittäin hyvä treeni Frodolle. Paras kohtoa oli minusta se, missä Frodo turhautui/paineistui, kun ei olisi halunnut mennä jyrkännettä (tuli sijaistoimintoina heinän syöntiä ja minua kohden hyppimistä ja kasvojen nuolemista). Lähti kuitenkin neljännellä todella upeasti. Näitä kohtia yritetään nyt saada lisää, jolloin Frodo tajuaa, että se on mentävä sinne minne minä haluan. Tämän turhautuman jälkeenhän treeni pelitti taas todella upeasti. Täytyy myös usein treenata näitä ihan kisamittasia avo -luokan ratoja, jolloin molemmat hahmotetaan ne paremmin. Frodon turhautumatkin tulevat lähes aina juuri sadan metrin (alo -luokan mittasen radan) jälkeen. Sen kanssa on selvästi treenattu lyhkäsiä ratoja ihan liikaa. Frodon kunto on myös ihan kohdallaan, mutta minun ei (heh), jalat tärisevät vieläkin.

Oli muutenkin kivat treenit, kaikilla koirakoilla meni ihan mahdottoman hyvin (vaikka toinen puoli aluetta oli aivan ylisyväkin).