Frodon kanssa eilen tokotreeneissä. Märkää ja pientä sadetta, mutta menoa se ei haitannut.

Ensin hyppynouto, jonka Frodo teki hienosti laukalla molempiin suuntiin ja kapula tuli tosi tiiviisti mun eteen. Liikkeenohjaaja käskytti. Frodo jopa malttoi hienosti odottaa "sivulle" lupaa mun edessä (usein kisoissa ennakoi). Palkaksi pallo taakse. Sitten tasamaanouto ja jälleen laukalla myös takaisin ja tiivis, tiivis luovutus (yes). Palkaksi ensin namia ja sitten pallo. Lopuksi otin vielä niitä eteen tuloja oikein tiiviisti ja suoraan ja palkkasin herkuilla.

Sitten liikkeenohjaajan avustukselle kolme tunnaria. Ensimmäisella kerralla kalikat rivissä. Oikein hyvä, kehuin kun piti kapulaa mun edessä ja palkkasin ensin namilla ja sitten pallolla.

Toisella kerralla tunnarit ympyrässä ja kisamaisesti, hyvin tämäkin ja palkaksi pallo.

Kolmannella kerralla kapulat jonossa, taas hyvin. Kehuin jo heti kun otti oman, sitten kun oli tulossa ja vielä, kun piti mun edessä. Leikkiä ja riehumista pallon kanssa palkaksi.

Sitten luoksetulo niin, että avustaja piti kiinni ja minä pinkaisin vauhdilla toiseen suuntaan ja huusin "tänne" ja kyllähän se Frodo tuli lujaa. Tämän jälkeen kaksi suoraa luoksetuloa niin, että pallo lensi mun taakse palkaksi, kun oli vauhti lujimmillaan. Ohjaaja sanoi, että eipä ole aikaisemmin nähnyt Frodon tulevan noin lujaa. Frodo yritti jopa pari kertaa karata mun luokse, kun olin sen jättänyt maahan (mikä siis hienoa, kun yleensä ei kisoissa tahdo lähteä tulemaan). Seuraavaksi luoksetulo seisomaan pysäytyksellä. Voi että, en ole näin upeaa enne nähnyt. Frodo pysähtyi täydestä vauhdista kuin seinään ja heitin heti pallon sen taakse palkaksi. Vielä loppuun yksi luoksetulo TÄYSILLÄ. Olipa meillä kivaa :)

Sitten kaukot niin, että lauta oli Frodon edessä estämässä etenemisen. Pallo takana palkkana. Tämä meni tosi upeesti.Tehtiin sarja maasta - seiso - istu - maahan - istu ja vapautus. Sitten vielä ylipitkältä matkalta maasta - istu ja heti vapautus takapalkalle ja samalla tavalla maasta - seiso. Nämäkin loistavan hyvät.

Sitten otettiin Frodolle aakealla nurmella kaksi ilmasutreeniä (irtorullilla). Voi että Frodo oli INNOISSAAN :)) Rulla tuli vauhdilla mulle kauniisti käteen asti ja vielä niin, että Frodo juoksi rullan kanssa suoraan mun sivulle istumaan ja siinä otin siltä rullan, liina kiinni ja täysiä näytölle. Palkkana oli molemmilla ukoilla tennispallo.

Frodo pääsi vielä uimaankin (koska kävi pyörimässä mutaojassa). Heitin sille pari kertaa keppiä ja siellähän se polskutteli innoissaan. Onneksi oli vielä lämmintä. Saas nähdä oliko viimeiset unnit tälle syksylle.